Sjukling - mamma

vilken hemsk natt, inte pga Leonard för han har sovit så bra så men jag har åkt på mjölkstockning. Fick så mycket frossa och feber inatt att jag vart helt borta i huvudet, riktigt hemskt och helt seriöst så känns de som mina bröst ska explodera vilken sek som helst. 
De som är så fint väder idag, och jag få spendera min dag i sängen. Hoppas att detta släpper snart, palla gå på antibiotika. 
Ja, de här med amningen är verkligen ingen dans på rosor måste jag säga. 
 
Igår var ialf mamma och min lillebror över här en stund, sen tog jag faktiskt första långa promenaden med pluttisen :) 
Såhär trött är vår lilla älskling nu, han bara sover och sover :)

Kommentarer
Postat av: mor

Det var ju inte bra. Konstigt att det var just det där vi pratade om: Du måste hålla tuttarna varma. Bästa sättet att bli bra igen är att låta plutten få tutta o tutta o tutta o tutta...../Mor

2013-05-02 @ 16:43:17
URL: http://mintradgardpaklippan.blogspot.se/
Postat av: mor

....Fastän det gör ont....

2013-05-02 @ 16:43:43
URL: http://mintradgardpaklippan.blogspot.se/
Postat av: Julia

Du får massera ut knutarna i duschen och köpa en bröstpump! Det är alltid så i början av amningen då du har mkt mjölk och han orkar inte äta upp all mjölk du har i brösten! Men det går över snart! :)

2013-05-02 @ 19:48:54
Postat av: Julia

Han kan ju inte bli tvingad till att äta när han är mätt bara för att du har ont.. Så köp en pump!!!! Världens bästa uppfinning

2013-05-02 @ 19:51:01
Postat av: Jennie

Tack för tipsen!
Vi har en pump och jag pumpar för fullt varje dag, men testade duschen idag och Gud så skönt då släppte de värsta knutarna :)

2013-05-03 @ 05:47:59
Postat av: Julia

Ja duschen är gudomligt bra! Vet att i början när jag ammade så satt jag och "mjölkade" mig själv framför tvn i en rostfri skål..haha! Bara man trycker lite på knutarna så sprutar det åt alla håll haha! Va beredd på att när du slutar att ammma att det kommer bli likadant som i början! Jätte jobbigt det med.. men du är jätte duktig som ammar! Inte många som gör det längre... Kämpa på :D

2013-05-03 @ 08:17:31
Postat av: Monica-Mamma till Alfred

Åh, stort grattis till er fina Leonard! Så underbart. Och han är verkligen såååå fin ♡

2013-05-03 @ 16:40:41
URL: http://mookpersson.blogg.se
Postat av: Mli - Nybliven mamma till Elton ♥

Och er bäbbe med :D Oj så söt han är!

2013-05-04 @ 13:48:12
URL: http://idamli.blogg.se
Postat av: eva gunarsson

Ja du kära Jennie man lär sig av sina misstag,
fastän de gör jäkligt ont.
Trodde jag hade sagt om detta med att hålla brösten
varma,fastän de är varma, behövs alltid extra extra.
Ja men nu vet du, var rädd om dig och vad gott att du nu orkar gå ut i solen med lillen.
Puss . . . .
GMM/ Eva

2013-05-04 @ 23:26:46
Postat av: Tina

Hörde vad som hänt med Nicke, väldigt ledsamt att höra. Tusen kramar från mig!

2013-05-05 @ 11:23:12
Postat av: Tina

Hörde vad som hänt med Nicke, väldigt ledsamt att höra. Tusen kramar från mig!

2013-05-05 @ 11:25:28
Postat av: Madde- mamma till Olle

Aj aj, det måste göra ont alltså!! När min mjölk rann till 3 dagar efter han kommit hade jag sådan hemsk frossa på natten så jag bara låg och skakade. Fy så hemskt det var! Hoppas du mår bättre snart!! KRAM

2013-05-05 @ 12:50:58
URL: http://ettlivsomm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0