V.33

oj vilka hektiska dagar de har varit!
I fredags låg jag död i sängen och mådde kasst, men på kvällen kände jag mig bättre så då drog vi till Josef och Pillan och gjorde hemmagjord pizza :)
I Lördags for jag och Mandas runt till alla inredningsaffärer i hela Jkpg typ! vi tänkte ta och byta ut vår tvbänk och vårt tvbord. Men vi kom inte hem med någonting. På kvällen kom Josef och Pillan hit, vi kollade på mello och åt kinamat. Sen fick vi faktiskt åka in till förlossningen. Min mage hade varit stenhård HELA dagen + att jag inte hade känt fosterrörelser sen fredagskvällen. Han brukar ju annars vara jätte livlig och jag brukar känna honom  röra sig ialf någon gång per timme. Men nu hade de stått stilla hela dagen även fast jag skakade magen och hoppade upp och ner. Så vi ringde förlossningen för att rådfråga och det ville vi skulle komma in . Väl där inne fick vi göra ett ultraljud, bäbisen hade blivit så stor nu så jag fattade inte vilka delar de va hon tittade på men allt såg bra ut och efter de fick vi göra ett ctg ( lyssna på barnets hjärta) och där fick jag ligga i typ 30 min och trycka på en knapp varje gång jag kände när ungen rörde sig.  Allt såg bra ut där också,hade antagligen bara samandragningar, så vi fick åka hem sen igen! Men kändes så bra ialf att veta att allt såg ut som de skulle. Man blir ju lite nojjig, men barnmoskan tyckte de va jätte bra vi åkte in ialf och vi var välkomna fler ggr om vi va oroliga ;)  Men han ligger väl antagligen bara och sover i magen, skrämmis unge.
I söndags åkte vi till Värnamo på seanse! Ganska coolt faktiskt. Jag tror de va min farmor jag fick kontakt med. Och denna kvinnan kunde se att de va en pojk jag väntade, sen sa hon även att nåt kul, förväntansfullt och pirrigt kommer hända i Maj, så nu fick jag ju tanken att jag säkert gå över 2 veckor och föder i maj istället för April. Vi får väl se :) hon sa en massa grejjer som faktiskt stämmde, tycker de där är så sjukt!

Igår va vi på ikea och inhandlade oss ett nytt tv bord och tvbänk + ny matta och Oj så mycket finare de blev. Nu har vi vitt istället för svart. Sen va jag och Becka duktiga och städade vår altan. Så nu är de fint där också, nu saknas bara lite fina utemöbler! Sen va Emma och Darick här och bytte bil med oss, så nu äger vi en volvo istället :)
Sen for vi till Roy och Becka och käkade tacos och kollade film, lite måndagsmys skadar ju aldrig :)
 
Idag ska jag bara vara hemma och ta de luuuungt och gosa med min mage!
 
 
 

 

Kommentarer
Postat av: eva gunarsson

Fniss, kära du, om du ringt kunde jag säga att så blir det,sammandragningar kommer du ha många ggr.
Pratar du inte med din morsa, hon kunde väl säga nåt
Men vad gott att allt är bra.
Ring mig har inte mobilen här än.
Kramiz

2013-03-05 @ 17:19:11
Postat av: Anonym

Jo mormor jag pratade med mamma! Men de ha ingen betydelse för har man inte känt fosterrörelse på 1 dygn ska man kontakta barnmorskan! Och de ville vi skulle komma in så då gör man ju självklart de, jag visste ju att de va sammandragningar men de va just fosterrörelserna jag blev nojjig av! :)

2013-03-05 @ 18:06:08
Postat av: Tina

Åh så bra att allting var okej med lillen! :) Vad spännande med seansen, älskar sånt! Kram Tina

2013-03-05 @ 23:18:04
Postat av: Emmy

Jennöö! Du kan inte skrämmas så där! Förstår du hur nervös jag blev när jag läste de första raderna! Tur att allt är som det ska. Snart är det dags på riktigt! Wiiii!! <3

2013-03-06 @ 02:57:28
URL: http://emmyinsf.wordpress.com
Postat av: Emma

HAHA den volvon blev inte långvarig för er, stackare .. tur vi är nöjda med audin ;) tss! hoppas vi ses snart igen! Du är superfin med din mage :) kraam! / emma

2013-03-26 @ 17:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0