Mamma kroppen

Tänkte rensa ut alla mina byxor och shorts igår som har blivit för små för mig nu efter graviditeten men till min stora förvåning så passade alla byxor och alla shorts. Blev helt chokad. Provade några shorts för bara typ 2 veckor sedan som jag knappt fick upp över mina lår men de shortsen passade även nu. Hade även shorts som va för små för mig innan jag blev gravid och även dom passade mig. Jo tack jag är glad.
Hade tänkt och accepterat att jag aldrig skulle bli smal och se ut som innan nu när jag vart gravid! , Man trodde ju inte de va möjligt när man såg sin uppsvällda kropp sista veckorna. Lipade sista veckorna och tyckte jag ful, äcklig och hatade dessa bristningar jag hade fått på höften och skinkorna men konstigt nog trivs jag mer med min kropp nu än innan jag blev gravid. Bristningarna stör inte alls mig lika mkt nu, har ju trots allt bärt på den finaste i 9 månader.
 
Haha, vet inte vart jag vill komma med detta inlägget. Men tycker de är helt sjukt coolt hur kroppen fungerar. Vi bli gravida och bär på ett barn i 9 månader och magen bara töjer sig mer och mer för varje vecka. Vi föder och sen blir magen/ kroppen efter några veckor ( i mitt fall ) precis som innan graviditeten. Konstigt tycker jag. De va inte viktigt för mig efter plutten hade kommit att jag skulle se ut som innan så de är ju mest bara ett stort plus och att dessutom trivas mer med mig själv än innan :)
de roliga är att jag inte alls kommer ihåg hur de va att ha en stor gravidmage och när man va gravid minns man inte hur de va att vara smal. Men de är häftigt att man fått vara med om de. Längtar till och med lite tills nästa graviditet, då är de nog verkligare att greppa att de finns en knodd där inne när man redan har en. Nu under denna graviditeten fattade man inte riktigt, och jag vågade aldrig riktigt slappna av heller och njuta av magen då de kan hända hemska saker på vägen innan man har honom hos sig. 
Tänk att de va finaste Leonard som låg i min mage. Är de bara jag eller finns de fler som är nyfikna på hur era barn såg ut i v10 v.20 osv... Man känner ju nästan att man missat lite av deras utveckling... Haha..konstiga jag!
lite rörigt inlägg och skulle nog kunna skriva en uppsatts om detta.
men tror väl ialf alla mammor hajjar vad jag menar ;)
 
Nu ska jag ut i solen medans knorren sover :)
 

Kommentarer
Postat av: mammamika

ja visst är de svårt att förstå att ett fint barn utvecklats i ens mage i 9 månader. Går inte greppa, men som du säger det är häftigt att man fått uppleva det. Underbar känsla :D

2013-06-18 @ 09:09:13
URL: http://mamamika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0