v.29

Nyss kommit hem från barnmoskan. Har mätt magen och lyssnat på bebbens hjärtljud och allt lät och såg bra ut =) Han började givetvis sparka och ha sig igen när hon skulle lyssna, tycker de är så gulligt :)
Tycker fortfarande de är helt overkligt att jag ha en bäbis i magen.
Har haft en väldigt bra graviditet hittills ( peppar peppar*), har knappt kännt av att jag är gravid.. mer än att magen växer då. Sen att jag har varit väldigt trött till och från och lite extra hungrig är ju inte dirket så farligt.
Dock så mådde jag illa ganska mkt förra veckan och har tyvärr nu fått piss ont i min rygg/svanskota. Kan inte sitta ner en längre stund för då kan jag knappt gå efteråt om inte ännu värre så kan kan knappt resa mig upp. Men pratade om de med min barnmoska idag och de går inte dirket göra nåt åt de mer än att bullra upp med massa kuddar bakom ryggen!
Ser helt retard ut när jag sitter med tusen kuddar bakom ryggen i soffan, men de funkar bra. Få hoppas att ryggontet är de enda "negativa" jag får under graviditeten. Finns ju massa andra hemskheter man kan få som jag hoppas jag slipper!
 
I Lördags va vi och såg motorsågsmaskaen i 3D. Inte alls speciellt bra och typ ingen 3D alls.
Sen satt man ju och störde ihjäl sig på alla små fjortisar som skrek ( de högsta dom kunde) och gapade under hela filmen. Fatta inte varför man gå och kolla på en skräckis på bio om man är så jävla rädd för de.
 
Igår va vi över hos Becka och Roy och firade Beckis som fyllde år =)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: eva gunnarsson

Gott att allt är bra, som du nämnde de finns massor
av trista graviditets historier. Vill knappt tänka på hur jag hade det med Tina, att få tillbringa på KK
i nästan 2 mån och sedan bli snittad (vaken)ja ja!!
Glöm ej att röra på dig eller annan gympa inomhus.
Man behöver kraft o "kondis" till förlossning.
Varför gå på en hemsk film med "Lelle" inget för honom. Du ska lyssna på mjuk musik o sjunga mkt.
Du har ju fin röst, du sjungt i kör,öva upp den igen
Man mår bra av att sjunga, det gör jag mycke, både hemma o på jobbet.
Puss kram. snart hälsar vi på er.
GMM/ Eva

2013-02-04 @ 14:32:11
Postat av: Tina

Så härligt att höra att allt går bra! :)
Colette visade mig några bilder igår när hon var gravid med tvilling flickorna... hmhmrum.. hujedamej!
Ta hand om dej, kram Tina

2013-02-08 @ 03:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0