sjukling

Herregud vilken hemsk natt jag haft. Igår vaknade jag upp med världens halsont + lite feber.
Så inatt visste jag inte vart jag skulle ta vägen, kunde knappt andas pga halsontet och hade piss ont i ryggen och benen. Var tvungen att gå upp och gå lite i huset så de onda i benen skulle släppa.
Kunde äntligen somna om runt 3 inatt... sen nu vaknade jag upp och va totalt koksvettig. Sängen hade blivit ett badkar typ. Ne fy fan... hemsk natt. Å de är väl typiskt att man ska gå och bli sjuk såfort vädret blir fint?
 
Till nåt roligare, igår var vi hos barnmoskan och lyssnade på hjärtljuden och mätte magen. Jag tycker att min mage ha stått still länge, känns inte som den växt någonting sen typ v.29. Men så fel jag hade. Magkurvan visade sig hade gått från 27 till 30. Så magen växer på och hjärtljuden lät jätte bra. Hon klämde även på magen och kunde känna att ungen ligger med huvudet neråt och att den va fixerad. Hon kände även rumpan och en fot :)
Jag trodde ungen fortfarande låg och flöt runt i magen, men tydligen hade den lagt sig till rätta nu. Riktig lättnad så de slipper hålla på att krångla med att  vända ungen. Självklart kan den ju fortfarande ändra " ställning" men hon trodde den skulle ligga såhär hela tiden nu.
Sen igår drog vi även till Eksjö där jag träffade Emmy. Vi gick och fikade och bablade en massa. Hon är bäst hon! Man kan prata med henne om precis allt. Saknar att vi inte bor i samma stad längre!
Sen på kvällen blev de middag hemma hos Mandas familj :)
 
Nu ska jag krypa ner under täcket och kolla på The Hills!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmyy

sketatrevligt du :) hoppas vi ses snart igen bäst!

2013-02-27 @ 12:58:40
Postat av: eva gunarsson

Men kära lilla Jennie, du är väl inte ute och åker när du har feber, eller? Strepsil är bra för halsen
Kan du ringa mig, har inte min mobil här än.
Jag är ledig torsdag.
Kram/ Eva

2013-02-27 @ 22:47:44
Postat av: Mamma

Jasså det var inget wienerbröd i magen då=))))
Du var ju en sån där unge som inte ville vända sej o Julle fick vi tvinga runt. Inte så kul. Bra att du har pli på din gosse. Nyp han i foten om du kan. Mysigt. /Mor

2013-02-28 @ 15:37:23
URL: http://mintradgardpaklippan.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0