klädproblem

Vaknade 04.30 och blev skit pigg och har inte kunnat somna om efter de, har legat i sängen och glott på tv fram tills nu typ. Sen fick jag sms av mamma att de fått avliva deras svanslösa katt, åh, han va fortfarande så liten. Buhu, så har myst massa massa med mina små kissar nu på morgonen. Mina små bäbisar, skulle gå under om de hände dom nåt.
 
Till något helt annat men heller inte så kul ( i-ladsproblem), är att utav alla mina jeans, säkert 20 stycken så är de INGA som passar mig längre. Blev helt depp när jag stod här hemma och drog i byxorna för allt jag kunde för att de skulle passa men endå inte gick dra upp. För ja, jag kan ta att jag inte kan knäppa knappen de är ju ganska logiskt när man ha en stor mage. Men vissa byxor stannade redan vid låren. Provade ett par shorts som jag köpte i Usa och jag såg ut som kasslerbit i dom, fick inte av mig dom sen så fick be Mandas att dra av mig dom... Usch vad mkt man går upp i vikt av att vara gravid. Men de jag skulle komma fram till är ju att jag efter graviditeten inte kommer kunna använda typ några utav mina jeans eller shorts. Låren kommer inte minska dirket den närmsta tiden. suck, Behöver verkligen nya kläder!!
Ska träffa Emmy i helgen och då ska jag kolla efter fina sommar kläder, vill byta ut och göra de riktigt sommarfint i min graderob nu. Tänk, snart försvinner min kula. Svårt att förstå att magen inte kommer vara ivägen längre och att jag kan börja använda mina linnen och t-shirtar igen :) fast å andra sidan när magen väl är platt kommer jag säkert sakna min lilla sparkande bäbiskula :P

Måste bara visa denna klänningen,  Jag hade den på Metthes bröllop, 3 dagar efter hennes bröllop fick jag reda på att jag va gravid!
Såhär såg ialf klänningen ut på mig i Augusti..
 
8 månader senare är det ingen klänning längre utan ett linne ;) snyggt...
 

Kommentarer
Postat av: emmö

du fick ju iaf på dig klänningen ;)

ses på lördag homie!

2013-04-04 @ 13:47:11
Postat av: eva gunarsson

Kära lilla du, var ej orolig! du kan få låna mina jeans till graviditetens slut, fniss fniss . . . .
Men på första bilden tycker jag redan att magen putade ut! men det var kanske för mkt mat o dricka.
Den andra bilden var det både magen naveln och pattarna som spännde under "särken" hi hi hi
så där kan du väl inte se ut ???!!! ha ha ha
det är kul att få reta dig "lite", vet hur du då säger: " men mormor vad du tjatar, mormor jag vet att jag är tjock o fet o ful. MEN DÄR HAR DU FEL !
DU ÄR JÄTTE SÖT,inte fet o ful, men tjock ha ha ha!
Du får lugna dig med den dära nya vårgarderoben,
du kommer inte ha tid eller lust en tid framåt,sanna mina ord.

Som du vet hade vi en skön varm vecka på Tenerifa.
Men nu när vardagen var igång blev det fullt ös
på jobbet,ska till och med jobba 10,5 tim på fredag
ledig lördag och jobba söndag.Men det går bra känner
mig pigg o utvilad (bara axeln som bråkar ännu men)
det är kul jobba på annan avd.med pigga? gammlingar
och andra rutiner,tiden flyger iväg, vi har kul.

Så många jeans som 20 st har jag aldrig haft
sammtidigt.Håll i plånboken slösa inte så jävligt
ni har hela livet framför er att slita o gneta på.
Livet blir fattigast när barnen kommer till världen
även om de är välkomna kostar det mer än man tror.
Snart kommer även Ofelia Di Mandas,hon blir oxå kläd och sko tokig, *fniss*
Puss kram/ Eva/mormor/ggmm/mojmoj.

2013-04-04 @ 14:20:22
Postat av: Tina

Sitter och flinar lite. Det här med I-landsproblem. Du vill ha nya kläder. Jag vill bli av med mina kläder! För jag har 'för många'. Vilket inte är så manga egentligen, men för mycket att bära runt på om man inte använder hälften. Jag slängde ju en hel del uppe in Renwick och gav bort också men det kommer bli en total rensing i Christchurch! Det enda jag behöver är nya shorts. Vilket är det svåraste för mig att hitta. Och jag tanker också på alla kläder och skit jag har hemma som jag måste sortera när jag kommer hem. Varför gjorde jag inte det innan för.....
Det enda pluset att vara ute och resa är att man kan se lite lortig och sunkig ut med sletna kläder och konstiga kombinationer för alla backpackers ser likadana ut och bryr sej inte ett smack. Jag får nästan ångest over att tänka på alla fashion people hemma i Svergie som är uppklädda bara de ska in på konsum.
Lite kul att vi kan sucka over två helt olika saker. Man är liksom aldrig nöjd hur mycket eller lite man har vart man än befinner sig i världen. Lite lustigt. ;)

Ta det bara lungt, du kommer kunna ha jeans igen. Kram kram, Tina

2013-04-05 @ 06:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0