Lite bitter

Gäsp gäsp och gäsp. Gud va trött jag är. Nu har jag kommit in i en period då jag skulle kunna sova och sova tills bebben är ute. Antar att jag är så trött pga graviditeten sen blir man ju inte piggare heller utav att de blir mörkt ute kl 4 heller. Jag har inte ork till något, min kropp är helt död. Jag vill orka göra massa och jag har även massa att göra men som sagt jag vill bara sooooova, ligga i soffan och kolla på film och äta gott. Hoppas på att tröttheten försvinner snart så jag kan bli mig själv igen. Piggare och gladare. Folk tror man ska orka lika mycket som innan. Vore skönt om någon kunde förstå att man faktiskt inte gör de. Helt sjukt va kroppen ändras såfort man blir gravid. Jag sätter snart en lapp i pannan där de står " jag är gravid, jag orkar inte leka clown och hitta på grejjer" då kanske folk fattar?
Ne fan, nu låter jag som en sur kärring. Sorry för de.
Nu ska jag bädda ner mig i soffan och kolla på Smurfarna :)
 
Nu börjar vårt "matrum" bli klart( stolsbenen ska sprayas svarta). Såhär blev de:)

Kommentarer
Postat av: eva gunnarsson

Nu ska jag tjata, att du måste hur trött du än är
gå ut varje dag en runda,han får väl hänga med om han kan o vill. Men det är just det lilla som gör det, ljuset (de som finns) och luften, syret är det som fattas. Om du inte håller igång kommer du inte orka förlossning, barnet tar all näring den behöver
men du måste äta nyttigt. Köp blutsaft, kanske få upp blodvärdet fortare än järntabletter.
Att vara gravid är ingen sjukdom, tänk de som har flera barn plus gravida, de måste fixa mat till alla
Man behöver oxå träffa vänner, men att inte orka hålligång behöver du inte. Men din man vill ju umgås
och ha roligt, lite lagom.Se till att bli bortbjuden

Du har flera mån.kvar de blir värre,jag skrämmer dig inte, vet hur det var, mådde oxå skit o trött.
Ut i luften kära Jennie, din man är snäll o ger dig
mycket hjälp, men tyvärr MÅSTE du göra nåt.
Puss kram sköt om dig mitt lilla barnbarn
// Eva

2012-11-26 @ 22:14:21
URL: http://evaskvarnaro.blogspot.se
Postat av: jennie

Lilla mormor.. jag är ju ute varje dag, hitta på saker varje dag. Men de är ju just de jag skriver att jag inte orkar. Jag är ju helt slut.. man måste ju få hinna med och vila också. Så de behöver du inte oroa dig för. Menar mer att jag tycker de är jobbigt att men hela tiden måste känna att man ska duga till alla. Man orkar inte de, man orkar inte ens de som icke gravid.

2012-11-26 @ 23:08:33
Postat av: Natalis

Känner igen mig så väl i det du skriver. I mitt fall släppte faktiskt tröttheten. Den kommer och gå nu ibland bara =) Kram

2012-11-26 @ 23:44:02
URL: http://www.finest.se/natali
Postat av: Mamma

Fast du ska veta att morsan sa till mej att passa på att vila nu när du kan för sen när gossen kommer så blir det ingen vila alls=))). Ät mycket apelsin o clementiner nu till jul så får du igång lite c-vitamin. /Mor

2012-11-27 @ 08:55:34
URL: http://mintradgardpaklippan.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0