home sweet home

Nu är vi äntligen hemma i Jkpg igen.
Usa ha varit helt UNDERBART!
LA kan ha varit den bästa platsen jag varit på, är som man lever i en film där.
New York dock är jag mindre besviken på. Förstår inte all hysteri kring den staden. De luktade festival typ på alla gator man gick på dvs rutten mat och sopor. Gillar man inte att gå i Ullared så kan jag ju tipa om att man inte ska åka till New york.
Fast nä, kan ju inte vara så negativ. Staden va bra när man väl "lärde känna den". Tog ett tag innan man hittade dom bästa shoppingställerna men efter att man gjort de så shoppade man typ ihjäl sig.

Så ja, vad gjorde vi?
I LA så drog vi en dag ut med buss för att kolla in kändis husen. Bla fick vi se Ben Afflecs, Johnny Depps, Brad Pitt och Angelina jolie, Katy perrys, jennifer Lopez, Victoria och David Beckhams hus. Fick även se huset som Michael jackson dog i och huset där Marilyn Monroe och Elvis presley dog i. Va faktiskt riktigt coolt att få se de!
Sen en dag besökte vi universal studios. De va det bästa på hela resan. Fick se alla platser där filmerna är inspelade på. Så jävla ballt. Ni ska få se massa bilder + videos för de går typ inte beskriva hur kul och ballt de va. Åkte helt sjuka karuseller där med, åkte karuseller som va i 3D och de gick så jävla snabbt så man visste inte om man skulle skratta eller gråta, haha.
En annan dag besökte vi Royal Canyon. Jätte känt i LA. Jätte många kändisar som träna där, helt sjuka berg att bestiga där och sjuk utsikt, man ser hela LA. Man får bla se detta i The Hills när dom tränar där ( därför jag ville dit, haha) jag blev trött efter 1 min och de tog typ mer än 2 tim att bestiga berget + går ner för de. Gissa vem som va svettig? för att inte tala om att detta va i 30c värme.
Annars har vi mest shoppat, slappat vid poolen och självklart besökt Hollywood skylten =)
I New York besökte vi Twin Towers ( world trade center). De har gjort en sån fin minnesplats där. Kommer nog dock bli ännu finare när allt är klart. Mkt va bara en stor byggarbetsplats fortfarande. Vi gick även och kollade på frihetsgudinnan och tog en tur till Centralpark. Annars va de bara shopping =)

Och med min vanliga otur så fick jag tredje graders brännskada när vi solade en dag. Så fick blåsor över hela överkroppen. Låg och lipade i sängen då och då för jag hade så ont. Fick inte ens på mig kläder för de gjorde så ont. Fick gå utan Bh nästan varje dag pga av blåsorna, så fult och pinsamt. Fick visa upp allt folk mina strut-tuttar. Och nu ha jag istället röda pluttar på hela magen och benen. Ser ut som vattenkoppor.. men tror väl de är soleksem, rolig sommar jag kommer få :(

och om vi såg några kändisar?!, ja vi såg Dr Dre glassa runt i sin bil sen är jag nästan 90% säker på att jag såg Brody Jenner i The Hills. Jag blev helt extas och överklycklig. Men som sagt är inte 100 men tänker inte förstöra den lyckan jag hade så ja, vi såg Brody Jenner :D

BILDER KOMMER SEN! godnatt. 

Kommentarer
Postat av: eva gunnarsson

Milde tid det blir mycke spännande att få se o läsa

allt av det roliga.

Sen undrar jag om du är född i går eller?

Har du inte fattat att solstrålar är mkt. starkare

där denna tidpunkt, än här. Skyll dig själv, hoppas du blivit lite klokare av det.

Men sen önskar jag dig o Cristian välkomna hem igen,

välbehållna och allt. Trodde du skulle bli upptäckt

av någon agentur till manekäng, och aldrig mer få träffa dig. Men så fick de se alla dina "plitar"

o dina strut- tuttar, din röda hud,så var den kariären slut.

Hem och knega igen o pussa ihjäl katterna. . . .

Puss kram kära älskade Jennif / Mormor Eva

2012-05-30 @ 23:37:32
Postat av: Jennie

hahahah mormor. Vi solade 4 timmar och av de 4 timmarna låg vi i poolen typ hela tiden. Hahah, mangekänga.. glöm de! skulle ju tipsa dig istllet ;)

Ni få pallra er upp hit någon dag.. ha lite saker som väntar er här :)

2012-05-31 @ 10:19:24
Postat av: Tina

Hej!! Later som ni haft det jatte bra pa er resa!! Universal studios verkar ju as coolt! Kul att ni gick upp i runyon canyon! (Jag som brukade lasa massa av de svenska journalister eller liknande personer, Jennie Hammar tex, som bor och jobbar i LA gick typ upp for Runyon Canyon eller Griffith Park varje dag! Sheet! Crazy...)

Antar att hotellet i LA ocksa var bra? Hur var det i NY med hotellet?

Ska bli kul att se dina bilder och videos!!! Vantar!

KRAM!!!

2012-06-01 @ 04:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0