Hurghada

Hemma i blåsiga och kalla Sverige igen och jag som gnällde i Egypten när de blåste lite, haha.
Egypten/ Hurghada va jätte bra! Dock inget ställe jag tror jag kommer besöka fler gånger. Inget land för mig känner jag. Jobbiga människor som fan där nere. DE va jätte trevliga och så till en viss början men sen tex om man gick på stan så kunde folk bli sura om man inte gick in och kollade i deras affärer och när man väl var snäll och gick in och kollade så blev de istället sura om man inte köpte något av dom. Aldrig varit med om något liknande förr. Fick ju endel ovänner där nere kan man ju säga fast många vänner också, haha.
Sista dagen vågade vi inte ens gå på stan för dagen innan hade en kille blivit så sur för att vi vägrade köpa parfymer av honom så han hade sagt " ser jag er gå in i en annan affär och köpa något och inte komma till mig så blir jag arg, då är ni verkligen dåliga och oärliga människor osv.. Herregud!
Men vi har haft sol och det är väl endå det bästa ;) solat och badat hela dagarna och åkt massa roliga vattenrutschekanor. Har haft mellan 25-30c varje dag.
På kvällarna har vi mest hängt på balkongen och spelar yatzy och druckit drinkar. Har inte funnit sådär jätte mkt kul att göra på kvällen. Men vi har haft mysigt endå =)

Nyår var ialf över mina förväntningar. De hade anordnats en galamiddag vid vårt hotell. Riktigt trevligt. Var SJUKT mycket folk och de hade gjort alltihop så bra. Vi satt vid ett bord med svenskar som var jävligt skönt faktiskt sen bjöds det på världens största buffe, massa god mat och efterrätter. Sen var de underhållning med massa rolig dans. Sen runt 12 tiden gick jag och Mandas ner till Stranden och firade in det nya året där. Jätte mysigt :)
Hoppas ni andra hade ett bra nyår också!

Så ja, allt som allt va resan jätte bra!! =)
Kommer lägga in mer bilder någon annan dag, sålänge få ni kolla på facebook!

En bild på mig och plutten på nyår :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kallar du honom för Plutten?? Ok, har Plutten fått lära sej yatzy nu då?

Mor

2012-01-05 @ 20:53:41
URL: http://mintradgardpaklippan.blogspot.com/
Postat av: jennie

ja, det gör jag :) passar honom! och nu har han lärt sig yatzy fast han har bara vunnit typ 2 ggr av 50 haha :P

2012-01-06 @ 00:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0