Vilket äventyr

Haft en trevlig dag tillsammans med Annöö.
Vi skulle vara duktiga och åka ut med båten och fiska. Johan uppmanade oss att inte göra de eftersom det blåste så mycket. De sket vi i ( dumt gjort). Vi krånglar med att få ut båten och när vi väl lyckats med det så får vi paddla som fan för att båten inte ska blåsa in till vassen. Att fiska kunde vi glömma vi hade fullt upp med att få båten att inte åka in i vassen.
Till sist gav vi ialf upp och lät båten åka in mot vassen. Så vi fikade lite och tog de lungt. Sen va de kört, när vi skulle paddla vidare sen så satt båten fast och de blåste som FAN. Vi kom ingenstans och vi åkte längre och längre in i vassen. Annie paddlade så hårt att hon flög baklänges i båten, haha. Benen stod rakt upp i luften och hinken låg hon på så den va typ platt, haha.
Fick nästan sån panik efter ett tag att jag va nära på att ringa mamma och be henne fixa så vi kunde komma härifrån, ringa brandkåren, polisen eller vad som helst.
Men sen tog vi i som fan ( skrek som vi födde barn typ) och bara körde tills svetten rann. Sen kom vi äntligen ut från den äckliga vassen ( tog typ kanske 40 min) och då paddlade vi in fort som fan till land.

Jag är helt slut nu! Ni som vill ha ett jobbigt träningspass så kan jag ju tipsa om att åka ut och paddla båt när de blåser. Lär ha både träningsvärk i armar, ben och rumpa imorgon. Jisses.

Nu i efterhand önskar jag att jag haft kameran med mig så jag kunde filmat hela händelsen. Haha.
Just de, vi fick ingen fisk... vi kom istället hem med ett söndrigt fiskespö, en söndrig hink och nästan 2 åror mindre.

                                                                  Hej jag lever!
              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0