Mycket bäbis

Oj veckorna bara rusar iväg nu, är redan inne i v.35. Tänk att de bara är 5 veckor kvar till Bf. Börjar bli lite pirrigt, och man fattar lixom inte att man snart kommer ha en liten knodd hos sig.
Satt och kollade på Nyhetsmorgon idag där de hade förlossningsspecial. Kan ju säga att jag lärde mig mer idag än när vi var på förlossningsmötet på Ryhov. Nu tog de upp lite viktiga frågor som man undrat massa över :)
Idag tänkte jag också börja packa lite smått till bb väskan, visst de är väl kanske lite tidigt. Men va gör de.. har endå inget bättre för mig här hemma, måste tvätta upp lite bäbis kläder osv..Kommer bli så svårt att packa bb väskan, endel tar ju med sig hur mkt som helst medans andra bara ta med de nödvändigaste. Men jag kommer nog bara packa de viktigaste + lite till. Skulle de bli så att man blir kvar på bb i 1 vec eller mer så är de ju bara för Mandas att åka hem och hämta fler saker :)
Sen ska vi till barnmoskan i veckan och då ska jag ha skrivit mitt förlossningsbrev till henne. Tycker även att de är svårt. Jag vet inte vad jag ha dirket för önskemål hur min förlossning ska gå till. Är ju inget dirket man kan styra över för de blir som de blir känner jag. Men jag får väl bara kludda ihop någon text :)
 
och just de, de har ju vatt helg med. En ganska lugn helg. I lördags gick vi på bio med Roy och Becka och kollade på " du gör mig galen" som enligt mig va helt sjuuuukt dålig. Så enformig och jag fattade egentligen inte ens budskapet.. han va ju helt psykad och besatt i sitt ex? man ba, aha. Ne fan, bättre filmer ha man ju sett. Var nog sista gången jag gick på bio nu som gravid. För jäkla va svårt de är att sitta still när man ha ryggont, svårt att andas och kissenödig. Jag ändrade typ sitt-ställning hela tiden, de som satt bakom mig måste tyckt jag va jätte jobbig ;)
Men ja, efter bion hängde vi hemma hos Roy och Becka och igår va Mandas familj här =) Killarna va iväg och hämtade en bil till Elias och vi tjejer satt här hemma och hade bäbissnack bla ;)
 
                                                                                 <3

Kommentarer
Postat av: Camilla ♥ Gravid

Det där med förlossningsbrev tycker jag oxå är svårt... Vill bara att den lille ska må bra så är jag nöjd :D

-Tack :D Ja jag tycker dom är coola :D

2013-03-18 @ 14:08:32
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Monica-Gravid med nr 1

Börja du packa bb-väskan :) Det kan kännas tidigt men du kommer gå och packa om den där väskan 100 gånger innan du är nöjd :) Skönt att ha det viktigaste nerpackat också ifall det skulle sätta igång!

Bara fem veckor kvar för dig. Spännande :) Det kommer gå superfort. Snart har ni er lilla bebis ♡

2013-03-18 @ 14:09:29
URL: http://mookpersson.blogg.se
Postat av: Mamma

Skriv på den där lappen att du VILL LÄRA DIG hur man andas i den där lustgasen för det är jävla inte så lätt som man tror. Och så kan du skriva att du inte vill ha en läkare som precis varit ute o rökt i ditt ansikte=))). Minns allt när Julle föddes hur en av sköterskorna luktade i truten. Fy fan. Bort med dom.
Ha det gott. /Mor

2013-03-18 @ 15:22:25
URL: http://mintradgardpaklippan.blogspot.se/
Postat av: LaPil

Jag tänkte kolla på tv4play om förlossningsspecialen finns där. typiskt att de visade den samma tid som jag börjar jobba. Hoppas på lite ny info :)

Funderar också på det där med förlossningsbrev. Hur fasen ska jag kunna skriva hur jag vill ha när jag aldrig gjort det förut. Jag vet ju inget alls om det ;) haha

2013-03-18 @ 16:10:26
URL: http://hejtrollet.wordpress.com
Postat av: Tina

Å vad veckorna går snabbt! Herre Gud!
Samtidigt som du räknar ned för knodden räknar jag ned för min sista tid här i NZ. Jag har en känsla av att han kommer ut när jag sitter på flygplanet och inte kommer få reda på något förrän jag landat, vart det nu kommer att vara. Och om mitt NZ simkort till mobilen kommer fungera där vet jag ju inte... Shit. Men om det bara är till Australien borde det ju göra det. Vi får se.
kram tina!

p.s när du skriver om förlossningsbrevet tänker jag genast på den där galna kinesen som förlöste barnet i knocked up! hihi.

p.s (igen) fin bild på dig o mandas förresten!

2013-03-20 @ 11:09:25
Postat av: Tina

Hej!

Kopiera länken nedan till sökfältet (eller vad det kallas för) för att se ett klipp från nyheterna i Irland där de visar, och pratar om, hur St Patrick's Day såg ut i världen under den 17 mars.

De visar även en bild på Auckland i NZ då de hade Sky Tower upplyst helt grön. Liksom många andra städer lyste upp sina byggnader i grönt runt i hela världen.

Gjorde Stockholm något sådant?
Har liksom aldrig hört om St Patrick's day i Svergie tidigare, om det är en parad lär det vara en väldigt liten...

Om du fortsätter att se video klippet så kan du ser hur alla parader såg ut runt om i Irland under dagen.

Om du inte fattar vad tv hallåan säger ibland så är det för att hon pratar irländska, för att det är St. Patrick's day. :)

Slán, (good bye), Tina

http://www.rte.ie/player/nz/show/10122587/

2013-03-21 @ 10:58:04
Postat av: eva gunarsson

Du ser inte alls tjock ut på den bilden,men söt.
Fadern ser mallig ut.
Har aldrig hört talas om något förlossningsbrev, men det är ju klart jag var gravid på medeltiden.
Men det kan vara bra att ha en synpunkt om något,
som Maria skrev rök-andedräkt är blää ! Men de som röker känner inte det, en vän som har slutat är riktigt "anti" mot all rök-lukt nu, hon fattar inte att man luktade så illa.Även de som snusar luktar illa. På vårat jobb får de gå lång för att röka, de måste även byta om, flera regler har de fått.
Det kan de gärna ha för mig o många fler säger lika.

Vad kul att vi alla kan träffas, äta o dricka gott
pussas o kramas, jag längtar efter min Jennie bebis
och alla andra ungar,gubbar o tanter, fniss.
Jag ska ej glömma bärselen! Vi ses Kram/ Eva

2013-03-21 @ 20:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0