Mycket bäbis-snack

Freeeedag, jag älskar fredagar :)
Veckorna bara rusar förbi, på måndag går jag in i v.30, alltså 10 veckor kvar till Bf. Tänk om den får för sig att komma ut tidigare då är de mindre än 10 veckor kvar, lite skrämmande men samtidigt ser jag fram emot de så mycket. Den kan ju få för sig att vilja stanna i magen lite längre också. Haha, jag vågar inte riktigt kalla bebben för Leonard eller skriva " han" ifall de skulle komma en tjej ialf? vem vet, man kan ju inte vara 100% säker, även fast de känns som en liten pojk i magen!
Jag har ialf tippat på att den kommer den 14 April och Mandas tror den 9 April :)
Igår blev de ialf inköp av barnvagn. och vi gjorde värsta tabben! Vi tänkte, hittar vi en bra barnvagn på blocket så kör vi på de och jag hittade såklart en jätte fin barnvagn på blocket. Vi var och tittade på den igår och när vi stod där så var den väl inte riktigt så som jag ville den skulle vara. Men när dom står där och pratar så bra om barnvagnen så tänker man ju att " jo den är fin och bra". Jag ha ju aldrig köpt barnvagn innan så jag har ju ingenaning om vad som är bra eller dåligt. Men vi KÖPTE den, men såfort vi åkte därifrån så ångrade jag mig. Tycker inte alls att den verkade så bra och smidig och sittdelen till bäbisen tyckte jag inte alls verkade så bekväm osv. Fick panik över att vi köpt den även fast vi inte ville haft den. Så de slutade med att vi åkte och köpte en ny barnvagn isället ( som vi båda är jätte nöjda med) och så kommer vi lägga ut den vi köpte först på blocket igen för samma pris som vi gav för den. Haha, ja jisses, vilka dilemman man kan ha. Så nu helt plötsligt så står det två barnvagnar här hemma ;)
Känns skönt att allt de "viktigaste" är inköpt nu!
 
Bebbens fina vagn :)
 
 
och lite söta kläder har han fått också!
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja så där ska en riktig barnvagn se ut. Inga trehjulingar!! Och skorna var ju himla söta. /Mor

2013-02-08 @ 17:14:37
URL: http://mintradgardpaklippan.blogspot.se/
Postat av: eva gunnarsson

Milda makter, när jag var ung blivande mor fanns inte pengar att slösa, byta o köpa, du gör din man helt förvirrad,vilken röra. Det blir väl en bebis till då som jag sagt innan.
Fin vagn, men jag vet knappt hur de ska se ut, tänker ej på sådant, tror alla ser likadana ut.
Kram GMM/ Eva

2013-02-08 @ 23:27:57
Postat av: Hanna W ❥

Vilken fin vagn! :}

Haha jaaa .. nu får han fasen komma! :}

2013-02-11 @ 11:26:38
URL: http://mammahjartat.blogg.se
Postat av: Tina

Vilken tur att ni fick tag i en vagn ni båda gillade tillsist! Den ser jättefin ut!

Här i NZ ser jag dagligen dessa mountain boggies, eller vad de nu kallas för, de där tre hjulingarna, som är lätta och smidiga. Men det är kanske också för att de är gjorda här i NZ. Nån Kiwi snubbe som gillade att springa i bergen, och som ville ha en bra vagn för sin bebis, bestämde sig för att designa sin egen. Och nu finns de att köpa, i flera varianter, över hela världen. (Dock dyrare än vad man kan köpa för dem här lokalt, så klart.) För några dagar sedan gick vi förbi en kvinna som gick med en barnvagn som också hade en sån där liten bräda med hjul ditsatt, så den lite större ungen kunde stå och hänga med vagnen också. Vet inte vad de kallas för, men Paul tittade med förundran på denna unge och efterråt säger han att det var ju en bra uppfinning och han aldrig sett det tidigare. Nu vet jag inte vad de har i Irland, men herre gud (!!!), de har ju funnits på markanden sen flera år tillbaka! Jag bara skakade på huvudet. Män.

2013-02-12 @ 01:47:07
Postat av: Lottie

Svarar på din kommentar här vet inte riktigt om de kommer fram till dig att jag har svarat på min blogg? =)

Hehe ja den var inte så snygg den haha.

Jag går in i vecka 15 imorgon så har en bra bit kvar. =) Ser du inte har långt kvar, vad skönt =)

Grattis och lycka till! =)

2013-02-17 @ 15:05:30
URL: http://lottiea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0