SÖNDAG

Usch, idag är jag bra seg. Har varit en hektisk helg för en som är höggravid.
I Fredags va vi hos barnmoskan, lillens hjärtljud låg på ca 135 och mitt sf mått ha stigit till 34 på gärnsen till 35, så allt såg som vanligt bra ut . Hon kunde inte riktigt känna om de va huvudet som låg neråt så vi fick göra ett UL, och vi fick se lillens huvud där på skärmen, och jo han låg med huvudet neråt fast fortfarande ruckbart. Nästa möte med barnmoskan är den 18 April, få se om de kommit någon bäbis innan dess, Mandas har ju tippat den 9 April ;)
Sen i fredags gick jag en stund på A6, blev inte så lyckat då jag blev helt yr och svimfärdig och svettig,så fick sätta mig i min ensamhet  och fika, så blodsockret skulle gå upp lite, haha. Tycker de är så pinsamt att sitta själv och fika. Men blev ialf bättre efter de =) På kvällen kom Josef och Pillan hit och grillade, GOTT!!!
Igår kom Mupp upp till Jkpg för shopping, men kan inte påstå att de blev så mycket shoppande. Jag som skulle hitta massa fina sommarkläder hittade INGENTING, inte Emmy heller. Då gick vi endå i affärer i 6 timmar. Fy va besvikna vi va, det enda jag kom hem med va en ny bh. Men va ju ialf mysigt att få träffa och spendera tid med älsklings mupp :)
När jag kom hem på kvällen vart min kropp helt förstörd. Hade foglossning, fick smärta i magen + rygg något fruktansvärt. Hjälptes inte ens att Mandas masserade. Va nästan säker på att allt hade satt igång, men slängde i mig alvedon och sen sov jag gooooott hela natten fram till nästan halv 12 på dagen, så länge har jag inte sovit på hur länge som helst. Riktigt gött.
Nu har jag vatt trädgårdstant och varit ute och krattat löv, men inte till något nytta, för är minst lika mkt löv kvar + att de blåser storm ute så nu är alla löv utspridda över hela gräsmattan igen....
Skiter i löven och gotta mig i soffan nu istället :)

Fredags grillning!

Tjockismagen som går in i v.38 imorgon ( 14 dagar kvar)
Har fått så fina presenter utav Mandas söta Farmor, Kunde ju nästan tro att lillens dop va igår när vi öppnade dom fina presenterna. 2 söta fotaramar, ett fotoalbum och 2 söta askar med " min första tand" och " min första lock".  Så gulligt av henne, TACK :)
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Hur går det med magen? Bebben har inte bestämt sig för att komma än? Jag är helt nojjig nuförtiden och kollar min mobil, mail, facebook eller vad som helst.
Vi flyger ju över till Australien nu på lördag. Vi får se hur länge vi blir där. 3 månader är max på vårt turistvisum men vi får se hur långt pengarna räcker.
Ta hand om dej, vi hörs snart igen. Kram Tina

2013-04-10 @ 13:34:56
Postat av: Jennie

Ne än har han inte bestämt sig för att komma, känns ialf som att de kommer gå någon vecka till innan han vill titta ut :)
Åh kul med Australien! Vilket ställe ska ni besöka först? Kommer du inte sakna ditt kärs Nz? :) kul med nya äventyr endå! Ha de så bra och hälsa Paul :) kram

2013-04-10 @ 20:53:08
Postat av: Tina

Vi flyger in till Sydney först. Dels för att det var billigast att flyga över dit från Christchurch. Och sen bor Pauls kusin Ronan i Sydney så vi har fått lov att stanna hos honom de första dagarna. O ja, jag kommer sakna NZ så mycket! Men givetvis känns det väl lite kul att vi kan fortsätta att resa i Australien ett tag. Man undrar ju hur det är där över av allt man hört sägas från folk man mött här i NZ. Fast det kan ju inte vara likabra som NZ. Så klart. ;)
Kram Tina o Paul

2013-04-11 @ 02:20:22
Postat av: Anonym

Gud va härligt! Hoppas ni få en bra upplevelse där borta också :) är nog minst lika bra som Nz :) ha de toppen nu! Take Care :)

2013-04-11 @ 12:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0