Inte billigt att ha katt...

Jag är helt slut, yr och trött. Igår kväll fick vi nämnligen åka in akut med Nicke till veterinären då han hela dagen hade försökt kissa men de inte gick. När vi kommer in så känner de på hans blåsa och den är helt full och de försöker trycka ut urin på honom men de kommer inte en droppe. Helt enkelt så hade han fått urin stopp och fick stanna kvar på djursjukhuset över natten då de skulle operera honom och tömma hans blåsa. Mammas katt dog för ca 2 veckor sedan av just urinstopp, de är väldigt allvarligt när katter får de, så ni kan ju gissa vem som legat och bölat hela natten? helt säker på att min bäbis inte skulle klara de. Gud så mycket tårar för en katt men min söta kille har fått trösta mig hela natten och han va så orolig att Leo skulle bli deprimerad i magen av alla mina tårar. Stackars Elin gick här hemma och jamade och letade efter honom och då bölade jag ännu mer..hon ser ju upp till sin storebror så mycket och hon såg så ensam och ledsen ut.
Ja herregud, jag pratar verkligen om mina katter men för mig är de som mina bäbisar och jag har ju sett fram emot när de ska få träffa sin lillebror Leo snart =)
När vi pratade med veterinären idag så mådde ialf Nicke bra och han va pigg och alert sa dom och han hade kissat också ( ja då börjar jag stor böla igen, fast av glädje) =) Så vi fick åka och hämta honom och åh så glada vi va för att se varann.
De tråkiga är bara att detta kan komma tillbaka och va väldigt vanligt. Men att slänga ut så mycket pengar som vi gjort nu bara på detta besöket skulle vi nog inte göra igen, så jag hoppas för allt i världen att han bättra sig och börja kissa som han ska, annars kommer vi nog få avliva honom :(
Men just nu är han skit pigg, busar och springer runt här hemma och vi har legat och gosat i sängen. Var så tomt utan han här hemma.
Tänk va ens djur betyder mycket för en =)
 
 

Kommentarer
Postat av: emmyR

skönt att han mår bra :))

2013-04-17 @ 19:21:57
Postat av: Tna

Ah nej stackars lilla Nicke!! Jag hoppas for allt i varlden att han kryar pa sej!! Jag vet hur mycket dina babisar betyder for dig. Manga kramar fran Tina

2013-04-18 @ 06:03:09
Postat av: eva gunarsson

Ja jäkla vad ledsamt när de blir sjuka, vill knappt
tänka på det. Men nu får du vara glad att han piggna
till igen, Nicke har bara haft en liten svacka.
Gullig mössa han har,hi hi hi.

Nu får du sjunga vackra barnsånger till grabben
och lugna honom.
Vi väntar med spänning nu kära Jennie.
Vi har en present från NZ. till Leonardo Di Mandas.
Även till dig o mannen, speciella presenter fr NZ.
PUSS KRAM till dig och bäbisarna + kärleken nr 1.

2013-04-18 @ 21:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0