Magont denna gången...

Fyfan vilken jobbig kväll de blev igår. Runt 8 tiden på kvällen så fick jag bara plötslig magont, som kändes som mensvärk fast typ 100 ggr värre. Visste inte vart jag skulle ta vägen, bara låg, vred och vände på mig och fick sån frossa. Ringde sjukhuset och de ville att vi skulle komma in. Så hela kvällen igår spenderade jag på akuten. Fick ta massa prover och skit men de kunde inte hitta något. De gav mig bara lite förslag på vad de kunde varit för något. Usch, de va den värsta magonten jag varit med om. Är fortfarande öm i magen. Men fick precis reda på att en annan tjej från jobbet också fick åka till akuten igår för magsmärtor, så de är väl någon maginfluensa, liknande grej som går på jobbet. Pust!

Nog talat om det. Nu är de fredag och helg! Denna helgen har vi inget planerat mer än att mamma och syskonen kommer upp på söndag och hälsar på :)

Nu blir de lite frulle käk här hemma ( blåbärspaj.. haha) framför top model Sverige!
Trevlig helg på er alla :)


Kommentarer
Postat av: eva gunnarsson

Men kära lilla dumma du,har du aldrig hört talas om vinterkräksjukan,magsjuka med andra ord,hur den beter sig.Dagligen talas det om dess symtom:

Yrsel,magsmärtor,feberfrossa,diarré och pluttanfall

och givetvis spyr o kräks man tills tarmarna kryper ut där fram,i bästa fall där bak.

Då har du klarat dig med blåtta förskräckelsen.

Man ska helst dricka nyttigt(fastän fredagsmys)

t.ex.blåbärsdryck och annan Proviva dryck

Hör av dig till syster eva`/ sköt om dig

2012-02-17 @ 19:58:27
Postat av: JENNIE

hahaha mormor, jo jag ha hört talas om de. Trodde ju de va magsjukan också.. men när jag bara hade magsmärtor noch de inte kom någon spya så skulle jag åka in. jag ha inte vatt dålig i magen eller någonting.. varken spytt eller nåt. Därför vi va lite misstänksamma, haha.Men istället för att åka till sjukan nästa gång så ringer jag dig ;)

2012-02-18 @ 00:23:26
Postat av: Amanda

oj vad läskigt, hoppas det är bättre med dig nu :)



2012-02-18 @ 14:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0