Dagens!

En dansk kille veva ner sin bilruta och frågar mig " vet du vad Bredaryd ligger?"
jag står där ett tag och förklara vägen tills han ber mig skriva in de på hans GPS, herregud otekniskare människa får man leta efter, så blev så klart nervös och ropar på Mupp som står en bit bort och ber henne komma och hjälpa till.

Dansken ( säger till mupp): kan du skriva in Bredaryd här på min GPS?
Mupp: Va? vadå? usch NEJ ( börja vifta med sina händer) JAG KAN INTE TYSKA
Dansken ser undrande ut
Jag: Han är Dansk..... inte tysk

Alla tre ASG!

( det som gör det hela ännu roligare är ju att dansken i princip kunde svenska utantill)

såklart blir ju inget lika kul när man skriver ner de... men fan vad jag garvade alltså och gör de fortfarande.
Mupp är nästan lika bra på språk som mig, haha.


Kommentarer
Postat av: jennifer

hahah åh, han berätta säkert om de där för sina bekanta efteråt :D fan va kul.



ja, sammahär! har letat överallt. tycker vanliga jeans oftast är så "hårda" också om du fattar vad jag menar? är dom i mer leggigsmaterial så sitter dom mkt tightare med. plus att dessa var stretchiga längst upp så var inga problem alls att få igen :D hoppas du hittar dom! jag köpte mina på rut mfl förra veckan så om ni har den affären, gå dit :)

2011-01-07 @ 17:41:17
URL: http://partietraumatic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0