sveariket

Gud va tråkigt det är att vara tillbaka. Är redan less på skiten.
Trivdes som fisken i vattnet att bo där.
Har ialf haft de sjukt skoj dock har vi mestadels sökt jobb hela tiden. Jag skojjar inte om jag säger att vi sökt typ alla jobb i hela Norge, haha. Har sökt allt från skit affärer till rikemans affärer typ.
De jobb vi sökte som lät mest posetiva va, Gina Tricot, Carlings, klock & smyckaffär och ett dagis vi va på. Blir ju givetvis lättare att få jobb om vi går genom bemanningen eller liknande men de var stängt varje gång vi kom.

På svenska föreningen satte vi upp oss på ett kollektiv i Mars då vi kunde flytta dit. Men nu blir de nog lite ändrade planer. Vi känner att vi beöhver mer pengar innan vi far dit.
Hyran är dock as billig 3200 kr/mån mitt i centrala oslo.
Men när man flyttar in betalar man ju hyra, medlemsavgift, reparationsfond osv.. och de skulle gå upp på 6000 Nok och de blir typ 7000-8000 svenska kronor så nu gäller de att spara.
Flytta ska vi men om de blir innan sommarn eller efter vet vi ikke.

Jag är ialf piss trött nu! bilder kommer senare och jag och mupp har filmat och flummat satan så de filmerna KANSKE kommer upp också.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0